föreläsning

Sup dudes!! 
 
Kom nyss hem från skolan. En grym skoldag må jag säga! För första gången på 3 år i Ånestad. lol :PPPpppPP
Idag kom det en man vid namnet Benny som hade en föreläsning! Det var nog den bästa föreläsningen jag har hört, Benny berättade om Hitlers tid och sen om dom fruktansvärda koncetrations lägerna. Ni undrar säkert vad är det som är så speciellt med denna föreläsning? Tyvärr så hade Benny varit med om detta. Benny berättade när han och hans familj kom fram till läkarna (som jobbade för Hitler och bestämde om dem skulle slava eller dödas) så skildes dom åt, Benny och hans bror kom till koncentrations lägerna och resten av hans familj fick gå till gaskammaren.Han berättade så massor. Det som MEST berörde mig var att han hade sin bror vid sin sida och han redan från dag ett bestämde sig för att överleva, och den enda anledningen han ville överleva detta var att sprida denna händelse vidare till människor, för att förstå vad som verklingen hände och hur fruktansvärt det var.
Tack så mycket Benny för att du delade detta med oss! :)

Nu ska jag käka och sen blir möte i gården.


UHH COCKIIE!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0