INSPIRATION





Dom tre fotbollsspelarna är verkligen en inspiration för mig!
Speciellt Kaká och Marta! Kaká var mycket nära att bli förlamad vid en olycka i mars år 2000, då han slog i  bassängbotten. Han återkom  tillbaka den 7 mars 2001, Alltså ett år hade gått utan att träna fotboll. Han gick varje dag sjukgymnasten till slut gick han ut på planen och gjorde två mål på sin första match efter sin återhämtning. Han visade att inget är omöjligt. Om du bara vill så går allt. Och till återhämtningen tackar han gud.
Marta är näst världens bästa kvinnliga fotbollsspelare och har fått guldbollen fem år i rad. Hon är verkligen en förebild för oss unga tjejer som spelar fotboll. Hur i helvete har hon lyckats att vara så duktig? Hon har väl fotbollen i blodet!

När man ser Marta lira fotboll så tänker man fan jag vill bli som henne. Man vill kunna försörja sig genom att göra något man verkligen älskar, fotboll. Nu när jag endå skriver ett inlägg om henne så vill jag passa på att skriva att hon KANSKE ska börja i LFC, snacka om att kolla på alla LFC matcher som spelas i Linköping!!

Kommentarer
Postat av: Felicia

sv: tack så jätte mycket :)

2012-02-03 @ 20:27:05
URL: http://feliciaslindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0